2009. február 22., vasárnap

Van még! Giannini



Giannini testvérek, Domenico és Attilio 1920-ban indítják vállalkozásukat és Itälä forgalmazók lesznek.Vállalkozásukon bellül,autó átalakításokkal,versenyzésre való felkészítéssel is foglalkoznak igen sikeresen,amit az 1927 Mille Miglia versenyen elért kategória győzelmük is bizonyított.Az igazi áttörést az 1938-ban megjelenő Fiat Topolino jelentette amikor is a váz és motor átalakításával (Siata hengerfejet használtak)számos világrekordot állítottak be az 500 ccm kategóriában.A második világháború után 1947-ben először három hengeres ,közvetlen befecskendezésű dízel motorokat gyártottak nem sok sikerrel,néhány száz darabot értékesítettek.Rá egy évre,már a nagyobb kihívást jelentő versenyautó és motor készítés volt a fő vonal,tehették ezt a Topolinóval szerzett tapasztalatok alapján.A későbbi fejlesztés is a kis kategória Fiat motorjait érintette,elsősorban az OHV vezérlésű 500B típust.És jöttek a saját fejlesztésű motorok az SOHC 660 ccm G1 (60LE 6800/perc),majd később a DOHC 750 ccm G2 (70LE 6000/perc,record 115LE).Ezeknek a motoroknak a kifejlesztésével egy időben Attilio közös céget alapított Berardo Taraschival, Giaur néven. (Ezekről a cégekről a későbbiek folyamán még részletesebben fogok írni.)A cél , Giannini motorral szerelt autók minnél sikeresebbé tétele a pályákon. Későbbi időkben, amikor a homologizáció megjelent a versenysportban,nehézzé tette ezeknek a kis cégeknek a helyzetét(Min.5000 db).Maradt az utcai autók tuningolása,átalakítása, természetesen a Fiat típusokból.


1937 Giannini Sport Roma


1948 Giannini 750 Sport


Giannini G2 DOHC motor


1970 Giannini 650


Giannini seicento

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése